La Défense

 2009.09.21. 23:52
https://m.blog.hu/me/melikeinparis/image/Visoterra-entree-de-la-forteresse-du-mont-valerien-5196.jpgVasárnap: A Vasárnapom tipikus francia reggelivel kezdődött... Croissant, kávé :) és egy piaci látogatással folytaódott... a helyi kis picurka piacon (nyitva csütörtökön és vasárnap). Vettem az araboktól (ki mástól) szükséges pipere cuccokat, persze nem úsztam meg "incidens nélkül"... Honnan jöttem, de szép vagyok bla bla bla... "áááh Magyarországróóól... A SiSi volt a kiálynőőtööööök..." Persze van itt minden... hús pult, virágárus, ékszeres, ruhás, cipős, édességes, hal árus... Igazi piaci forgatag... Ahogy tovább sétáltunk az egyik kiarakatból hirtelen rám mosolygott gyönyörű sok ínycsiklandó sütemény, olyan gondosan elkészítve, olyan gondosan tálalva a kirakatban... ohhh kedden meg fogok onnan kóstolni valamit... Hazaértünk, tettünk vettünk ebédeltünk... Azután sétálni indultunk a mellettünk lévő Fort du Mont Valerie-be. Ez egy kastély erdővel szegélyezve, rengeteg minden van itt: Rugbie pálya, Lovarda, kisállat simogató :-), tenisz pálya, múzeum... Egy órán keresztül néztük a Rugbie meccset, aztán lovakat simogattunk, megnéztük a nyuszikat, malacokat, bárányokat, majd hazasétáltunk, és elkészítettük a vacsit... Ami marha hús volt, cékla, saláta, rizs. Levezetésnek egy kis sajt válogatás, és gyümölcsök. Kiderült, hogy Pierre-Frederic IT sience kutató/tanár a közeli Egyetemen :-) Végre van skypom, szóval aki tudja a címemet tud velem beszélgetni :-) Aki nem tudja KÉRJE! (barátok, család) Hétfő: 8-kor kezdtem... Elvittük a Fiúkat a suliba, Vincent ment a tőlünk 5 percre lévőbe, Maxim pedig a tőlünk 1 metróállomásra lévő suliba. Majd hazamentünk gyalog 20 percig tartott (ahol útközben csak mint a Magyar valóságban egy biciklist majdnem elütött egy autós, erre a biciklis ráütött az autóra egy nagyot, mira a sofőr kiszállt, és majdnem verekedésbe torkollott...) Otthon megbeszéltük a tennivalóimat, elementünk a suliba beiratkozni, ahol olyan kedvesen és segítőkészen vártak, hogy teljesen elképesztő volt... (másolnak nekem cd-t és könyvet, tehát még ezt sem kell fizetnem) Segítenek eljutnom arra a szintre Franciából, hogy egyetemre tudjak itt járni. :-) Itt mindenki azt szeretné, ha egyetemre járnék :-D 3x fogok járni a nyelvsuliba egy héten. Szerdán nem dolgozom, szombaton és vasárnap nem dolgozom :-) Elmentünk Vincentért a suliba hazahoztuk, majd ebédeltünk, és vissza is vittük Vincent-ont (Vánszont). Ezután elmentünk megvenni a NAVI-GO kártyámat ami Párizs minden metró RAR és egyéb vonalára érvényes. Ez a La Défense business negyedben történt... Nem elég, hogy majd elájultam a metró rendszerüktől, a jegykezeléstől és minden egyéb közlekedéssel kapcsolatos dolgotól... de amikor kiléptem a La Défanse-re teljesen elámultam a lenyűgöző látványtól... Aki már volt, és látta tudja miről beszélek... Óriási, dizájn, monumentális, lenyűgöző, modern, ötletes, hihetetlen ---- ezekkel a szavakkal illetném a helyet... Bementünk az egyik NAAAGY bevásárló központba pihenésként ( a Navi-Go bérletemért kb 2 órát álltunk sorba sorszámot kellett húzni, aztán ügyintéző, aztán fénykép, adatlap, személyi... ) szóval a Star Buks tele, ezrét egy Japán kajáldába ültünk ahol mentás marhahúsos üvegtésztát ettünk Christinnel, meg kávéztunk. Aztán usgyi Maximért, majd Vincentért és irány a Park. Parkban sok sok fekete nő vigyáz fehér gyerekekre, akik rohangálna össze vissza :-) Én is találkoztam egy nagyon kedves hölgyel (kérdezték hogy eredeti Magyar vagyok-e mert nem értik, hogy a Magyar nők miért ilyen szépek... én sem értettem a kérdést...) No haza jöttünk ahol megfürdettük a srácokat, és vacsiztunk. Christine legjobb barátnője is átjött, kinyitottunk egy finom Francia Bort :-) és nagyon finomat ettünk. Közben kiderült, hogy Christine Reiki 2-es mester, és hogy én Reiki1-es és hát mint ne mondjak nagyon de nagyon megörült! :-) A barátnője is igen szimpi csajszi (NAGY köves gyrűrű volt a kezén amit én szeretek. Pozitív kisugárzás és a meditációt jelképező kő van benne az elmondása szerint). Vége a napnak, és a kellemes fáradtság érzése van rajtam... Holnap sütizés :-) És Nagynénémnek megígértem a Cafe le Paix-ot ... (remélem igértem teljesül...) No persze Pierre Herme cukrászdája és a Ladurée... (biztosan élvezni fogják édesség rajongó társaságomat) Ohhh és a La Défans-on milyen cipőket láttam... (szegény pénztárcám ...)

A bejegyzés trackback címe:

https://melikeinparis.blog.hu/api/trackback/id/tr831398470

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anieta 2009.09.22. 08:22:06

Melikém! Teljesen lenyűgöző ez az írás! Szinte látlak magam előtt, ahogy csillogó szemekkel, szellőtől lebegő hajjal és széles mosollyal sétizel Párizs bámulatos negyedeiben, miközben le sem veszik rólad a szemüket a népek :) A La Défense-tól 10 percre laktam anno én is, imádtam! Van ott egy parkolóház tele veterán autókkal. Antoine RR-ai is ott parkoltak... menj majd el oda valamikor, hátha te is látsz egy-két "csodát" :) (Később még írok, most őrület van bent)

Ancsi 2009.09.22. 08:32:24

Szia!
Nagyon örülök, hogy ilyen jó minden.
Küldd el a skyp címedet, és beszélünk.
Pusz

Izabella7 2009.09.22. 10:27:58

Na végre egy életjel :-) Már kezdtem azt hinni, h elvesztél a nagyváros forgatagában.. vagy Mr. Big túlságosan lefoglalt? :-)
Örülök, h rendben kiértél és jófej a család is. Élvezet volt a beszámoló, alig várom, h majd meglátogassalak ... persze tudod, már csak jövőre, idén még vár a nyár :-)
Szép napot, I

berzsike 2009.09.22. 20:04:56

Melikém, végre én is eljutottam ide a blogodra, még szerencse, hogy van egy férjem, akinek jól írtad az emil címét:-)))
De jó lehet Neked ott!! Ismerem az érzést, ami ott elkapott Téged, párszor már én is sétáltam ott:-))
Élvezd ki minden egyes percét, amit ilyen boldogságban tölthetsz!! Puszi

Ancsi 2009.09.23. 08:26:45

Bussay Esküvé 2007. Megtaláltam a bor nevét amit kerestél, szerintem.
Puszi

Anieta 2009.09.24. 12:21:39

Melikém...várjuk a beszámolóidat. Milyen volt az Eiffel, Concorde? Voltál-e a LV üzletben a Champs-on? ;-) Hiányzol, de lélekben velünk vagy! bisous

Kati.81 2009.09.24. 12:31:06

Szia Meckáj!

Örülök, hogy elsőre tetszik a dolog!
Remélem ez már csak fokozódni fog!
Mikor is jössz pontosan haza látogatóba?

Puszpusz.kati

Almost Parisian 2009.09.25. 07:33:44

@Izabella7: Szia Kingusom! Várom már hogy látogass... Tudom már csak tavasszal :(
Viszont akkor gyönyörű Párizs!! :-)
Puszi

Almost Parisian 2009.09.25. 07:35:05

@berzsike: Élvezkedem ezerrel! Bocsi a cím elírásért... (tipikus Meli...)
Judykám és te jól vagy?

PUsziiiiiiii

Almost Parisian 2009.09.25. 07:35:52

@Kati.81: Szia Káttya! okt 5.-okt 11. Puszmák!

VVvvVVvv 2009.09.28. 21:21:53

Ez most más lesz mint a többi...
Úgy hozta életem alakulása, hogy az olvasók közül először én találkozhattam Melindával, újólag Párizsban. Elmentünk együtt erre-arra, ezt az úrhölgy majd megirja, beszélgettünk erről-arról, ezek persze abszolult titkok. A sajnálatos következmény meg igy hangzik: csúnyán megemeltem az elvárásaimat; még a blogoddal szemben is. Sok a füst, pedig tűz van a mélyben, igazi, rettenetes és perzselő! Tessék felhozni, legyen minden amit csinálsz végletesen tökéletes. Van időd ezt megtanulni, bár nem sok. Ez itt nem az én földem, de "Akinek van füle a hallásra, hallja." (na ezt sem én találtam ki hanem MT13,9). Kedves Melinda, kizárt hogy a megjegyzésem csalódást vagy akár meglepetést okoz Neked, más meg nem kontrázhat, hanem várja, a még ettől is, minőségileg különböző olvasmányt. Részemről ennyi.
süti beállítások módosítása