Gyuri

2009.11.08. 18:44
Gyuri egy Amerikában élő kutató orvos professzor. Párizsba érkezett AIDS konferenciára... Megkeresett egy fórumon, hogy jön Párizsba, és nincs-e kedvem segíteni neki mit érdemes megnézni... Mivel pont ráértem, és mellesleg nekem is jól jött egy utazótárs hát Gyurival nyakunkba vettük Párizst… SacreCoeur… Találkozzunk a Moulin Rouge-nál… Gyuri nagy szürke ballonkabátba érkezett, esett az eső és fújt a szél… tehát első körben úgy gondoltuk behuppanunk valahová egy ebédre, és úgy folytatjuk a mi kis utazásunkat. Plat du Jure … nem a legjobb étterem, de persze felmelegedtünk,és a Montmarte felé vettük az irányt… Ezer meg ezer féle bolt, halárus, és egy nagyon érdekes kiállítás. Szemétből flakonokból, üvegekből csontváz, pisztoly, plüssből szalámi, Micimackó plüssként kettévágva… nézzük meg belülről…. Nagyon érdekes kiállításba csöppentünk. Aztán az elbűvölő és csodás Montmarte ahol az Emilie is játszódik ahogy megérkezel, a macskaköveken felfelé baktatsz és a piac az önjelölt festők… kínai festők is… rikító képeikkel, a galette árusok a hidegben gőzölgő palacsintáikkal, az éttermek hívogató Plat du Jure –jaikkal, és a sok sok sok turista… Felbaktatunk a SacreCoeurhöz és már nagyon nagyon várom hogy végre közelről is megcsodálhassam, a dombon magasodó szépséget. Ahogy belépek életem leggyönyörűbb templomi élménye ragad el… a mennyezeten monumentálisan nagy 4 őrangyal szobra van óriási szárnyukat kitárva vigyáznak a templomra és az oda betérőkre, az oltárnál pedig Jézus mozaikból… A világ legnagyobb mozaik alkotása Jézusról…. Egy igazán felemelő érzés volt, és csönd volt, az emberek érezték, hogy ezt a helyet meg kell tisztelni a csönddel… hihetetlen élmény volt… Gyurival csak ültünk és nem tudtunk betelni a látvánnyal. Persze tovább kellett haladnunk. Kilépve leláttuk az egész várost. A lépcsőn fiatalok ültek gitárral, sok sok turista falatozott, cigány emberek szemfülesen dobozos sört árultak, és vizet… Lesétáltunk egy parkon át, kis lépcsőkön… Betértünk egy borkereskedésbe kíváncsiságból. Csak bor, rengeteg olyan nagy üveges, és különleges… Aztán tovább indultunk a Zsidó negyed felé, közben megvacsoráztunk az egyik legfinomabb étteremben ahol kiváló kiszolgálás és életem legfinomabb salátája várt. Majd Gyurival hosszasan tanakodva egy kis italozásra adtuk a fejünket a Marais negyedben. Ilyen erős koktélt már régen nem ittam meg kell, hogy valljam… Egy fincsi kis Sex ont he beach… egyből becsíptem… Francia asztaltársaságunk nagyon fiatalokból állt, fiúk lányok vegyesen, a hely egy barlanghoz hasonlított a DJ pult is kőből lányok csókolóznak fiúk bújnak össze… ez itt a meleg negyed kérem szépen… De jól éreztük magunkat.. Ez volt a lényeg… Másnap a Place Saint –Germain-des-Prés negyedben Les Deux Magots-ban ittunk egy kancsóval a híres Magots forrócsokiból… (isteni finom valóban). Állítólag híres írók és művészek találkoztak a kávézóban, és itt mutatta be Paul Eluard Dora Maart Picassonak, és ez volt a törzshelye Hamingwaynek is. A szajnaparton sétáltunk egy nagyot verőfényes napsütésben, beszélgettünk, az emberek görkoriztak, sütteték magukat a napon… Egy koncertre voltunk hivatalosak a magyar fiatalok szervezték, úgyhogy teljesen ismeretlenül berobbantunk a társaságba… Boroztunk, beszélgettünk megismertem Asztalos Petit és még jó pár embert, azátn mi lecsatlakoztunk, és egy kiváló étteremben vacsoráztunk kiváló kiszolgálással, hagymalekváros terrine (imádom) előételnek, és borzalmas rumbaba sütikének.  Majd harmadnap megnéztük a Eiffel tornyot, felmásztunk együtt a második emeletre ami úgymond megdolgozatott minket. Gyuriról csináltam pár jó kis fotót, gyönyörködünk a kilátásban... Ott a SacreCoeur és ott a Montparnass, és ott pedig a LaDéfense… no meg az Il de la cité… Az Eiffel után megnéztük a Pompidu centert… de mivel nem találtunk egy érdekes kiállítást sem, ezért elmentünk moziba. Adam Sandler egy híres komikust játszik, akiről kiderül, hogy halálosan beteg… ecetera ecetera… ahol telenyomtam magam M&M-sel filmnézés közben… Mozi után pedig beültünk egy marokkói étterembe. Nagyon finomat ettünk… Csirke ami forrón jön ki a sütőből, ez citrommal tálalva, és marokkói lepénnyel. Sütikének pedig ettünk egy marokkói süti válogatást. Nagyon jól éreztem magam Gyurival, remélem megint jön majd konferenciára, és akkor már franciául is tudok majd beszélni… megígértem neki…

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.